Het liefst houd je al je content authentiek en komt het van eigen hand. Zo houd je de controle over wat je organisatie naar buiten brengt. Maar dit vergt nogal wat mankracht en is vaak simpelweg niet haalbaar. Content cureren is daarom door ontzettend veel organisaties omarmd, omdat het een belangrijk probleem uit de weg ruimt: tijd. Bovendien hoef je niet altijd copywriters of designers in de arm te nemen om toch waardevolle content met je doelgroep te delen.
Door relevante content te delen met je prospects en klanten bouw je als organisatie bovendien aan kennisleiderschap in je industrie, omdat je laat zien dat je op de hoogte bent van de actualiteit. Door content te cureren kun je deze kennis claimen en bouw je verder aan thought leadership.
Er kleven ook een aantal nadelen aan content cureren. Deze nadelen zijn redelijk gemakkelijk uit de weg te ruimen mits je goed met de geleende content omgaat.
Over balans gesproken...
Graag wil ik dot blog afsluiten met een infographic, die ik heb gevonden op dit mooie blog van Impact. De infographic laat de verhouding tussen content creatie en content curatie zien.
En wil je het, na het lezen van dit artikel toch nog even houden op content van eigen fabricage, dan kan dit stappenplan voor het maken van een contentstrategie je op weg helpen.
Wil jij het maximale uit HubSpot halen? Abonneer je op onze nieuwsbrief, volg ons op LinkedIn of neem deel aan onze HubSpot User Days!
Ontdek HubSpot User DaysThese Related Stories