De HubSpot Service Hub geeft jouw Customer Support team de tools en methodologie om het serviceniveau naar een level hoger te brengen.
Door gebruiken te maken van de Hubspot Service Hub tools ontzorg jij je klanten met al hun vraagstukken. Met behulp van Conversations is alle communicatie zichtbaar zodat je nooit het overzicht van je klantvragen verliest. Naast de traditionele methodes van telefoon en e-mail, help je je klanten direct via een Live chat van je website of via de social media kanalen. Dit allemaal vanuit een universele inbox.
Basic image, no transition visible, this is the description.
Mocht een vraag meer tijd vereisen, dan doe je dit via het Ticketsysteem. Hier worden alle vragen die binnen zijn gekomen overzichtelijk weergegeven. Deze tickets kunnen aan een team of aan een specifieke medewerker worden toegewezen. Dit helpt jouw Support team de vragen te organiseren en de status te volgen zodat een klant altijd tijdig een oplossing ontvangt.
Wat doe je met de vragen die je het meeste krijgt van je klanten? Deel je kennis! Creƫer artikelen in je eigen Knowledge Base die je eenvoudig kunt delen. Zie dit als een FAQ-pagina voor de meest voorkomende vragen.
Tot slot, meten is weten. Met de diverse Survey mogelijkheden kom je er achter hoe klanten de service hebben ervaren. Zo stuur je via HubSpot bijvoorbeeld eenvoudig een NPS uit naar bestaande klanten om te bepalen of zij tevreden zijn en wat er beter kan.
Maar je wilt uiteraard ook zien hoe jouw team het heeft gedaan. Hoeveel tickets zijn er behandeld deze maand? Hoeveel tijd is er nodig geweest om deze op te lossen? Zet deze waardevolle informatie in Rapportages en Dashboards en krijg een duidelijk beeld hoe het team presteert.
Denk goed na wat Custom Support inhoudt voor jouw organisatie en welke strategie je hiervoor gaat gebruiken. Maak van Service een prioriteit in je bedrijf. Het is een publiekelijk geheim dat het vele malen meer effort kost om klanten binnen te halen dan om ze te behouden.
De gekozen strategie bepaald hoe je de tools ingericht om jouw Customer Support team het beste helpen. Welke kanalen passen hierbij het beste? Stuur je klanten eerst naar een geautomatiseerde chat of handel je het eerste contact liever af via de telefoon?
Uiteraard spelen je doelstellingen hierin een belangrijke rol. Denk goed na of je wilt meten op bijvoorbeeld average ticket resolution time of op een klantbeoordeling van minimaal een 6 voor elk ticket?
Maak een plan hoe je het Support team naar een hoger niveau wil brengen of misschien wel op de beste manier kan laten starten. Als je eenmaal gestart bent gebruik de Rapportages en Dashboard om zo te verbeteren, te groeien en je klanten 100% tevreden te houden. Want zeg nu eerlijk, wat is er nu fijner dan een tevreden klant?