HubSpot Onboarding Plan: maak een vliegende start

6 min read
Mar 24, 2022 10:54:00 AM
De kogel is door de kerk: jouw organisatie gaat aan de slag met HubSpot. Om een goede start te maken met de software wil je natuurlijk dat alle elementen op de juiste plek zitten, dat instellingen kloppen en dat de tool moeiteloos koppelt met andere software.  Zeker wanneer het gaat om software zoals HubSpot, waar belangrijke informatie over traffic, leads en klanten wordt geborgd.

accent-line-red-xl

Doe daarom je voordeel met dit HubSpot Onboarding Plan – een stappenplan dat wij als officiële HubSpot Partner regelmatig samen met klanten doorlopen. Na het lezen van dit blog weet je welke handelingen en keuzes van belang zijn om een vliegende start te maken met HubSpot.

Onboarding Plan voor HubSpot: aan de slag!

  • Tip 1: grijp het werken in een nieuw systeem aan als moment om je database op te schonen. In HubSpot wordt de extra fee namelijk vastgesteld op basis van het aantal contacten in je database.

    Tip 2: Houd bij het importeren van contacten ook rekening met mogelijke personen die zich in andere (CRM)systemen hebben uitgeschreven (opt-outs).

    Tip 3: Houd met het importeren van contacten rekening met AVG / GDPR regelgeving (zie volgende punt)

  • Maak HubSpot AVG / GDPR-proof
    In mei 2018 zijn alle instellingen vrijgegeven binnen de Marketing & Sales software van HubSpot om zaken "GDPR-proof" in te richten (in het Nederlands ook wel AVG genoemd). Ook het Product Playbook is door HubSpot gelanceerd welke je tekst en uitleg geeft over de veranderingen binnen HubSpot omtrent de GDPR. In dit blog stippen we een aantal belangrijke zaken aan omtrent GDPR waar je rekening mee kunt houden als je HubSpot gebruikt.
  • Maak je eerste (Marketing)campagne aan in HubSpot
    Wanneer je werkt in de Marketing Hub van HubSpot wil je natuurlijk snel aan de slag met campagnes. Daar is de Campaign tool van HubSpot voor. In het Onboarding traject van Webs kunnen wij de eerste campagne(s) samen met jou inrichten, zodat je direct traffic, leads en klanten gaat genereren. Lees hier meer over de mogelijkheden.
  • Stel landingspagina, E-mail en blog templates in of maak ze zelf

    HubSpot heeft een aantal standaard templates voor E-mails, blogs en landingspagina's. Wanneer je je Onboarding aan ons toevertrouwt, implementeren wij niet deze standaard templates. Dankzij jarenlange ervaring met digitale transformaties van onze klanten in de B2B weten wij welke elementen zorgen voor ‘de klik’. Je E-mail-, blog- en landingspagina-templates zijn daarom uniek: geheel in jouw huisstijl en optimaal ingericht voor conversie. Zo genereer je al vanaf dag één meer traffic en gekwalificeerde leads. 

Neem een kijkje in de uitgebreide HubSpot Academy om een vliegende start te maken. Succes!

quote-example

Wil jij het maximale uit HubSpot halen? Abonneer je op onze nieuwsbrief, volg ons op LinkedIn of neem deel aan onze HubSpot User Days!

Ontdek HubSpot User Days