HubSpot CRM strategie
Een holistische aanpak voor commercieel succes
Een CRM-implementatie zonder het hebben van een breed gedragen strategie is als het varen op een boot zonder roer. Stuurloos en gedoemd te mislukken.
Of je nu al HubSpot gebruikt of van plan bent het te implementeren, onze business tech consultants ontwikkelen samen met jou een heldere strategie die aansluit op jouw bedrijfsdoelen en groeiplannen.
Heldere doelstellingen
Je HubSpot CRM-strategie moet nauw aansluiten bij de overkoepelende bedrijfsdoelen en groeiplannen. Het moet specifieke doelstellingen hebben, zoals het verhogen van omzet, het verbeteren van klanttevredenheid, of het verkorten van de verkoopcyclus.
Datakwaliteit en integratie
Een goede HubSpot CRM-strategie omvat plannen om de kwaliteit van klantdata te verbeteren en zorgt voor naadloze integratie met andere bedrijfssystemen, waardoor een 360° beeld van de klant ontstaat.
Processen en workflows
Het definiëren van duidelijke processen en workflows binnen HubSpot CRM is essentieel. Dit omvat het stroomlijnen van verkoop-, marketing- en serviceprocessen om efficiëntie te verbeteren.
Technologie
en tools
Het selecteren van de juiste HubSpot Hubs en bijbehorende tools uit het ecosysteem die aansluiten bij de strategische doelstellingen van je bedrijf zijn van cruciaal belang.
Training en adoptie
Implementatie van een CRM-strategie vereist ook effectief verandermanagement. Het omvat training, communicatie en betrokkenheid van medewerkers om weerstand te minimaliseren en acceptatie te bevorderen.
Businesscase
Bouw het business fundament voor schaalbare groei door een strategie te creëren waarin de klant centraal staat en die breed gedragen wordt. Laten we samen aan de slag gaan om deze strategie te ontwikkelen.
Plan een discovery call
Een succesvolle CRM-strategie vertrekt altijd vanuit de klant
Daarom kijken we naar jouw klantstrategie en vertalen dit naar schaalbare, gestroomlijnde processen.
Dit doen we op basis van HubSpot best practices, zonder dit onnodig complex te maken. We keep it simple. Zodat jouw teams snel aan de slag kunnen en direct de toegevoegde waarde van HubSpot ervaren.
Als HubSpot Elite Partner hebben we al ruim 300 HubSpot-implementaties uitgevoerd bij (inter)nationale klanten. Van groot tot klein. Zo helpen we onze klanten hun potentieel volledig te benutten en duurzame groei te realiseren.
Het belang van een betrokken directie
Het is cruciaal dat de HubSpot CRM-strategie wordt gedragen door alle relevante teams binnen de organisatie, inclusief sales, marketing en klantenservice. Betrokkenheid van het leiderschap en medewerkers is essentieel voor het succes.
Daarnaast moet de directie actief participeren in de CRM-strategie en de waarde ervan uitdragen binnen de organisatie. Hun ondersteuning en communicatie maken een groot verschil bij het overwinnen van weerstand en bevorderen van adoptie. Een betrokken directie zorgt voor een cultuur waarin iedereen de strategische richting begrijpt en meewerkt aan het bereiken van de bedrijfsdoelen.
Business transformatie met een mensgerichte aanpak
Wil je jouw bedrijf transformeren met HubSpot als centraal systeem voor je commerciële organisatie?
Neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag op weg!
Dagelijks vertrouwen honderden bedrijven op onze inzet, kennis en expertise
Managed Services
Haal meer rendement uit HubSpot
Accredited partner
HubSpot Elite
Solutions Partner
Met honderden succesvolle implementatietrajecten op onze naam, kennen wij HubSpot CRM als geen ander. Dit stelt ons in staat om onze klanten optimaal te ondersteunen bij hun business transformatie.
Accredited partner
HubSpot Elite
Solutions Partner
Met honderden succesvolle implementatietrajecten op onze naam, kennen wij HubSpot CRM als geen ander. Dit stelt ons in staat om onze klanten optimaal te ondersteunen bij hun business transformatie.
HubSpot professionals
54+ FTE
Ervaring met HubSpot
10+ jaar
HubSpot implementaties
300+
HubSpot certifcaten
500+