Vector-2

Hoe Nmbrs groei realiseert met inbound en HubSpot

Hoe Nmbrs +136% traffic genereert en +10% meer deals sluit met een sales- en marketingmethode waarbij de klant centraal staat. 

Nmbrs is een in Amsterdam gevestigde HR- en payroll-softwareleverancier voor de Nederlandse en Zweedse markt. Het bedrijf wil in 2025 in 25 landen actief zijn.

accent-line-red-xl

Strategische groei door innovatieve inbound-methoden

Dit doel vereist een schaalbare sales- en marketingmethode. Met efficiëntie, automatisering, UX en innovatie aan de basis van zijn software heeft Nmbrs al vroeg een inbound-visie geïmplementeerd. Deze SaaS-koploper wil daarom zijn marketing, sales en service zo organiseren dat die altijd relevant zijn: stop met verkopen, begin met helpen.

In deze casestudy legt Growth Marketeer Ralph van Maris uit hoe Nmbrs zijn commerciële organisatie heeft geprofessionaliseerd en websitebezoek heeft verdubbeld, waardoor nieuwe, kwalitatief hoogwaardige verkoopkansen ontstaan.

De uitdaging

Het opbouwen van een voorspelbare en schaalbare sales- en marketingstructuur die past bij hun internationale ambities en de specifieke behoeften van hun doelgroepen, met het oog op hun doel om in 2025 in 25 landen actief te zijn. Ze streefden ernaar hun HR- en payroll-software op de juiste manier te positioneren in een competitieve markt. 

De oplossing

De oplossing voor Nmbrs was het realiseren van een geïntegreerde aanpak waarbij sales en marketing nauw samenwerkten om een voorspelbare, schaalbare structuur te creëren. Door deze samenwerking en de inzet van gepersonaliseerde, relevante content konden ze effectief communiceren met hun doelgroep, wat resulteerde in een verhoogd websitebezoek en de generatie van kwalitatief hoogwaardige leads. Dit ondersteunde Nmbrs in hun ambitie om internationaal te groeien.

NMBRS

Opbouwen van een voorspelbare sales- en marketingstructuur

Hoe ziet het HR- en payroll-landschap eruit? Het klantenbestand van Nmbrs bestaat uit twee hoofddoelgroepen: Accountantskantoren en bedrijven die HR- en payroll-tools leveren aan het MKB. Elke doelmarkt vraagt om een geheel eigen methode om nieuwe zakelijke leads te werven. Nmbrs is zich er bovendien van bewust dat de internationale ambities van het bedrijf inzicht vereisen in verschillende regelgevingen en berekeningsmethoden voor de loonadministratie.

Als Nmbrs de wereld wil bewijzen over de allerbeste HR- en payroll-software te beschikken, moet het bedrijf de juiste boodschap op het juiste moment delen met de juiste doelgroep.

Groeiresultaten verhogen = mindset veranderen

Vanuit de ambitie om voor klanten een vertrouwde adviseur te zijn, besloot Nmbrs een inbound-methode toe te passen op marketing, sales en service.

Ralph van Maris, Growth Marketeer bij Nmbrs: “Wat tools betreft willen onze marketeers de touwtjes in handen houden én flexibel blijven. We besloten daarom al heel snel onze website naar HubSpot te migreren. Zo konden we zelf aanpassingen doen aan de site, zonder hulp van een front-end ontwikkelaar. Toen HubSpot een CRM op de markt bracht, was het besluit om ook naar deze tool te converteren zo genomen. We konden dan immers het volledige klanttraject beheren.Met HubSpot kunnen we marketing en sales op elkaar afstemmen en meer hoogwaardige leads genereren, die allemaal worden vastgelegd in één platform: ons centrale punt waar alles samenkomt.”

Door de jaren heen groeiden de ambities en in 2018 zag Nmbrs dat het potentieel van inbound en HubSpot beter kon worden benut. Hoe zou het bedrijf de resultaten echt een boost kunnen geven? Waren hun marketinginspanningen wel in lijn met het klanttraject van hun potentiële klanten? Nmbrs koos ervoor de krachten te bundelen met Webs.

Ralph: “We maakten een selectie van Nederlandse HubSpot-partners en zagen al snel dat Webs met kop en schouders boven de rest uitstak. Ze zijn de HubSpot-partner met de meeste ervaring en een uitgebreid team dat uiteenlopende disciplines beheerst. Ook qua bedrijfscultuur passen Webs en Nmbrs uitstekend bij elkaar.”

In 2018 en 2019 hielp Webs Nmbrs bij het verder vormgeven van inbound-marketingprocessen en het behalen van meer resultaat met HubSpot.

Ralph: “Voordat we met Webs werkten, wisten we nooit exact wanneer een prospect overstapte naar onze software. Dat betekende dat we voortdurend ‘top of mind’ moesten zijn. Het team van Webs hielp ons kansen te zien en campagnes te ontwikkelen die aansluiten bij de fasen van het klanttraject. Daarbij werden vragen beantwoord als ’Welk kernprobleem lossen we op?’ en ’Hoe kunnen we gekwalificeerde leads begeleiden naar sales?’

Webs leerde ons alles wat we moesten weten over inbound-marketing en hoe we meer gestructureerd konden werken. Dat is een van de belangrijkste redenen waarom de samenwerking met Webs voor ons zo waardevol is.”

“Geef iemand een vis en je geeft hem een dag lang te eten. Leer iemand vissen en je geeft hem een leven lang te eten.” Webs liet ons de trucs zien van inbound, zodat ons team de methode kon leren beheersen. Het zijn uitstekende sparringpartners.” - Ralph van Maris, Growth Marketeer bij Nmbrs

Website traffic binnen een jaar meer dan verdubbeld

De inbound-methode loont. Van 2018 tot 2019 hebben Nmbrs en Webs een stijging van 136% in maandelijks website traffic gerealiseerd.

Eind 2019 concludeerde Nmbrs bovendien dat ze minder kansen hadden gegenereerd, maar van hogere kwaliteit. Sales kon leads opvolgen die dankzij marketinginspanningen beter waren geïnformeerd en meer betrokken waren. Voor de Zweedse markt zag Nmbrs een toename van 10% in het aantal gesloten deals ten opzichte van 2018.

Snel schalen met oog voor het klantbelang

Ralph: “Webs heeft binnen onze organisatie een echte mentaliteitsverandering teweeg gebracht. Ons doel? Wereldwijd de grootste provider van HR-kernservices worden. We willen een schaalbare commerciële organisatie opbouwen die de klant steeds centraal stelt bij alles wat we doen. Dat is een pittige uitdaging. We zullen nooit het belang onderschatten van menselijk contact en van vertegenwoordigers die letterlijk de taal van de klant spreken. Ik ben benieuwd wat de toekomst brengt, maar één ding weet ik zeker - de inbound-methode is een blijvertje.”