In dit blog komt aan bod:
Drie goede platforms die ik altijd raadpleeg om HubSpot reviews op te halen, en waar je dus zeker een kijkje moet nemen zijn:
Wie kan beter over HubSpot vertellen dan de gebruiker zelf? Daarom heb ik van beide platforms 3 reviews gekozen die een mooi beeld geven van de voor- en nadelen van HubSpot.
Mensen in je organisatie moeten veel nieuwe dingen leren, nieuwe activiteiten starten, content creëren, social media up to date brengen en meer. Maar dat gaat allemaal bijdragen aan het begrijpen van de problemen en uitdagingen van de klant en hoe jouw organisatie kan helpen. En daarmee aan de groei van je organisatie in deze digitale eeuw.
Om dit proces gemakkelijker te maken ben je begonnen met HubSpot (of je overweegt het). Met de vele facetten die HubSpot biedt (CMS, marketing automation, CRM, bloggen, social media en veel, veel meer) is het niet moeilijk door de bomen algauw het bos niet meer te zien.
Wat zijn de eerste stappen die je kunt nemen om met de organisatie een vliegende start met HubSpot's marketing automation software te maken?
Goed nieuws. Je bent niet de enige met deze vraag en velen zijn je al voorgegaan in dit proces. Daarom heb ik input van ervaren HubSpot gebruikers verzameld (door HubSpot reviews te onderzoeken) en heb deze omgesmolten tot dit blog met 5 handige tips om te beginnen met HubSpot.
- Matthew Cook, oprichter van SalesHub en SalesForce Search (Bron)
"Om tot de beste resultaten te komen zal het hele team met HubSpot aan de slag moeten. Zorg ten eerste dat je Marketing en Sales team aan boord is. Train hen om het programma en CRM te gebruiken."
Wat leren we van deze HubSpot review? De klok gelijk zetten met Sales is essentieel om van de marketing automation software van HubSpot een succes te maken. Goed doordachte processen bepalen namelijk in grote mate hoe je HubSpot inricht. Afstemmen welke doelen je samen moet behalen is één, maar de stap welke processen daartoe moeten bijdragen wordt vaak overgeslagen. Terwijl gezamenlijke overeenstemming hierover juist van belang is om de inspanningen van Marketing te laten bijdragen aan successen voor Sales — en andersom. Een intensieve samenwerking tussen Marketing en Sales verhoogt de kans op succes.
- Marcus Sheridan, eigenaar van River Pools en Spa's en populair marketing & sales blog The Sales Lion (Bron)
"Toen ik begon met HubSpot deed ik een aantal dingen al goed, maar ik liep veel voordelen mis omdat ik niet de tijd nam te leren welke geweldige tools beschikbaar zijn in de software. Daarom raad ik alle mensen die met HubSpot beginnen aan zelf volop met de software aan de slag te gaan."
Vroeger kon je ook niet van het ene op het andere moment fietsen. Daar ging veel oefening, discipline en doorzettingsvermogen aan vooraf. De marketing automation software van HubSpot heb je ook niet in één keer onder de knie. Neem de tijd om alle facetten van de tool te leren kennen om het maximale eruit te halen. Heb je vragen of loop je ergens tegenaan? Schroom niet om hulp te vragen aan een expert leren we uit deze HubSpot review.
- Susan LaPlante-Dube, hoofd marketing bij Precision Marketing Group (Bron)
"Wees voorbereid een 'commitment' te maken met Inbound Marketing OF zorg ervoor dat je een extern team hebt dat dit doet. De grootste uitdaging die wij zien met bedrijven die beginnen met HubSpot is dat ze de voordelen omarmen zoals het gebruiksgemak en gemakkelijke integratie. Maar dit kan de indruk wekken dat marketing gemakkelijk is. Zelfs met een tool als HubSpot kost marketing tijd, kennis en creativiteit. HubSpot brengt het naar de markt maar creëert het niet, dat moet jij zelf doen. Maak dus intern de 'commitment' en geef experts de tijd de marketing echt te laten werken."
Inbound Marketing — en daarmee HubSpot — is een proces van de lange adem. Het is geen toverzand die van het ene op het andere moment zorgt dat leads de marketingfunnel instromen. Met andere woorden: het gaat nBiet vanzelf. Blijven de successen in het begin uit? Dat zal eerder regel dan uitzondering zijn.
Af en toe oefenen met gitaar spelen zal geen bedreven gitarist van je maken en dat geldt ook voor Inbound Marketing en HubSpot. Er is tijd én volledige commitment nodig om er een succes van te maken.
- Paul Schmidt, Senior Consultant bij SmartBug Media (Bron)
"De meest effectieve manier om HubSpot te gebruiken is met smart content. Je kunt je website echt dynamisch maken gebaseerd op het type bezoeker. Neem bijvoorbeeld slimme call-to-action buttons die de marketeer de kans geven een gepast aanbod te presenteren aan iemand die top of the funnel is. Tegelijkertijd kun je iemand die bottom of the funnel is een demo aanbieden. Hetzelfde geldt voor slimme formulieren op landingspagina's."
HubSpot's marketing automation software biedt een legio aan mogelijkheden en één daarvan is smart — of gepersonaliseerde — content. Smart content geeft bezoekers een persoonlijke ervaring waarmee ze direct het juiste aanbod voorgeschoteld krijgen die aansluit bij de fase van het koopproces (buyer journey) waarin ze zich bevinden. Ze hoeven geen lange zoektocht af te leggen — jij helpt ze daarbij. En dat verhoogt de conversie van bezoekers naar lead.
Een tip uit deze HubSpot review: personaliseer niet alles wat er te personaliseren valt. Denk goed na over waar smart content echt goed van pas komt. Je wilt immers niet creepy overkomen...
- Ruud Verstraeten, Managing Inbound Marketing Consultant bij Webs
"Als HubSpot certified partner hebben we het implementatie proces van HubSpot inmiddels vele malen met onze klanten doorlopen. De grote tip die ik daar in kan geven is: DOEN! Ga jezelf niet vastzetten met het opstellen van aanpakken en processen, maar bedenk een solide basis en ga aan de slag. HubSpot leent zicht perfect om nieuwe dingen te proberen. Doordat alle onderdelen aan elkaar gekoppeld zijn zie je precies wat wel werkt en wat niet. Zo kun je stapje voor stapje je proces perfectioneren terwijl je al direct resultaat aan het boeken bent.