Webs | Blog

Drie keer zoveel SQL's met nieuwe website op HubSpot CMS

Geschreven door Sophie Derks | Jul 25, 2024 11:24:27 AM
Lone Rooftop heeft met Webs samengewerkt om zijn (online) marketingactiviteiten verder te professionaliseren. Samen hebben ze een toekomstbestendige, strakke website ontwikkeld met onder meer een soepele orkestratie, leadscores, nurture flows en SEO-functies.

 

Overzicht

Begin 2019 gebruikte Lone Rooftop nog steeds veel verschillende technologieën die het commerciële proces niet naar behoren ondersteunden. Daarnaast zocht Lone Rooftop een manier om de (online) activiteiten en aanwezigheid van het bedrijf verder te professionaliseren. Het doel: een nieuwe, strakke website met een soepele orkestratie die de kwaliteit van leads en het marketing- en verkoopproces kon verbeteren.

Het probleem waar het bedrijf mee kampte

Begin 2019 maakte Lone Rooftop nog gebruik van Sharpspring CRM, WordPress, Salesforce en een aantal verschillende leadgeneratietools. Het gebruik van deze verschillende technologieën werd een uitdaging, omdat de commerciële processen van het bedrijf er niet meer door werden ondersteund.

De oplossing van HubSpot CMS

Samen met Webs heeft het bedrijf een toekomstbestendige, strakke website met een soepele orkestratie ontwikkeld op HubSpot CMS. Door gebruik te maken van onder andere geautomatiseerde leadscores, nurture flows en de ingebouwde SEO-functies is de website inmiddels een drijvende kracht voor marketing en sales.

Resultaten

In de eerste maanden na de lancering is ons aantal Sales Qualified Leads enorm gegroeid. We zijn erin geslaagd onze kosten per lead te verlagen en ons verkoopproces te versnellen. Doordat HubSpot CMS zo praktisch en eenvoudig in gebruik is, biedt het ons ook de ruimte om creatief te zijn en razendsnel dingen te realiseren.

  • Drie keer zoveel SQL's
  • Vier keer lagere kosten per lead
  • Twee op de vijf SQL's zijn omgezet in een kans.