Leads die via LinkedIn Lead Ads binnenkomen werden al gesynchroniseerd met het CRM. Dit is nu ook mogelijk voor Google Lead Ads. Heel handig! Conversies die worden uitgevoerd op Google Lead Ads worden dus ook direct in het CRM geplaatst. Geen handmatige imports meer.
Selecteer simpelweg het Google Account waarvoor je Lead Syncing wil activeren via de settings en je bent er:
Binnen de Service Hub heb je de mogelijkheid om feedback uit te vragen. Feedback op basis van je tickets bijvoorbeeld. Of klantfeedback die je op gezette tijden uitstuurt om zo tot een NPS score te komen.
In het verleden waren deze enquêtes redelijk gelimiteerd. De vragen die je kon stellen stonden per type enquête eigenlijk al vast en je had geen mogelijkheid om hier je eigen draai aan te geven.
Tot nu! Met deze update heb je de mogelijkheid om je eigen enquêtes op te zetten met exact die specifieke vragen die er voor jouw organisatie toe doen. Een enquête met 5 open vragen of een ster-rating misschien? Stel de enquête op zoals jij wilt en vergaar feedback waar je wat aan hebt helemaal toegespitst op jouw producten en diensten.
Misschien wel de update van de maand. Een veel gevraagde request. Het is vanaf nu mogelijk om je taken die je in HubSpot maakt te koppelen aan je Google of Office 365 agenda. Taken creëren in HubSpot is voor met name sales en service reps een mooie functionaliteit om de dag-dagelijkse activiteiten te stroomlijnen.
Een nadeel hiervan was echter dat je IN HubSpot moet zijn om je taken te zien. (Of je ontvangt een reminder via email of push).
Met deze update is het mogelijk om taken die je aanmaakt in HubSpot ook direct in je Google of Office 365 kalender te plaatsen. Handig dus voor sales en service reps, maar ook zeker voor marketing. Wanneer zij bijvoorbeeld een herinnering van de marketingkalender van HubSpot in de eigen kalender willen zien kan dat vanaf nu.
Let wel op de volgende zaken:
Marketing abonnementen of subscription types zijn een krachtig middel om je emailmarketing content mee te segmenteren en zo alleen relevante marketing content te sturen naar mensen die daar ook op zitten te wachten. Deze abonnementen zijn vanaf nu ook te vertalen. Voorheen was het alleen mogelijk om deze subscription types in 1 taal te communiceren. Vreemd, zeker als je een internationale organisatie bent.
Het is nu mogelijk om je abonnementen te vertalen zodat deze in de juiste taal worden gepresenteerd aan je contacten. Navigeer simpelweg via Settings > Email > Subscription types naar het overzicht en voeg de vertalingen toe per abonnement.
Als marketeer heb je bijna dagelijks geweldige ideeën over verfijnde nurture workflows, toch? Perfecte segmentatie en die gepersonaliseerde email die bijdraagt aan de groei van je organisatie.
Even snel hier een workflow voor opzetten is er echter niet bij. Voordat je namelijk een workflow helemaal af kunt maken dien je ook alle gerelateerde assets klaar te hebben. Zoals bijvoorbeeld de nurture email.
Tot nu!
Met deze update is het mogelijk om zogenaamde placeholder acties en assets in je workflow te plaatsen. Hierdoor is het niet direct nodig om alles al helemaal klaar te hebben maar kun je toch al de hele flow uitbouwen. Handig als je dus ineens een mooie ingeving hebt. Zet snel de workflow op en rond hem af op een later tijdstip.
Voeg simpelweg je acties toe aan de workflow en je zult zien dat je deze kunt opslaan zonder bijvoorbeeld eerst een email te selecteren. Je krijgt van HubSpot netjes een melding dat deze acties nog afgerond moeten worden.
Moet je eerst je collega's overtuigen van een workflow voordat je hem gaat activeren? Bouw het raamwerk direct uit zonder dat je alle assets hiervoor moet maken. Als jullie het er allemaal over eens zijn kun je de puntjes op de i zetten. Dit is ontzettend handig in combinatie met de mogelijkheid om workflows te exporteren als een afbeelding bijvoorbeeld. Handig om in je presentaties te verwerken.
Tot zover de belangrijkste updates van deze maand. Wil je op de hoogte blijven van de laatste HubSpot updates? Meld je dan aan voor ons blog en ontvang de updates rechtstreeks in je mailbox.