Webs | Blog

HubSpot product updates: november 2021

Geschreven door Sophie Derks | Dec 1, 2021 10:25:00 AM
We schuiven langzaam richting 2022. Daarbij hebben we vorige maand een paar schitterende updates gezien binnen de HubSpot Growth Suite. Je zou denken dat HubSpot nu wat gas terugneemt. Niets is minder waar. Het lijkt erop dat we 2021 heel mooi gaan afsluiten met ook deze keer een aantal hele mooie updates.

“Top properties” sectie binnen rapportages

Binnen de rapport builder hebben we nu een sectie genaamd “Top properties”. Deze sectie geeft je een overzicht van de meest gebruikte properties om rapportages mee op te zetten. Handig, omdat je op deze manier niet steeds door de (soms) ellenlange lijst hoeft te scrollen om die properties te vinden om je rapportages mee te bouwen.

De drie meest voorkomende properties worden getoond aan de linkerkant van de builder. Let daarnaast op dat deze Top priorities worden toegespitst op jouw HubSpot account. Als Sales Analist gebruik je bijvoorbeeld over het algemeen andere rapportage criteria dan een Marketeer. Jij ziet dan jouw persoonlijke meest gebruikte properties voor snel toegang.

Inloggen als andere gebruikers

Het is vanaf nu mogelijk om via het gebruikersoverzicht in te loggen als andere HubSpot gebruikers. Perfect om na te gaan of iedere account de juiste rechten heeft. Of omdat je je collega even wil helpen met bepaalde werkzaamheden of om als HubSpot admin snel en efficiënt te troubleshooten.

Navigeer via settings > users & teams naar de betreffende gebruiker waarmee je graag wil inloggen. Kies middels de Actions knop voor de optie “Log in as user”. Als je klaar bent met de aanpassingen kun je via de log out balk die verschijnt bovenaan je scherm weer uitloggen.

A/B testen van emails in workflows

Voorheen was het alleen mogelijk om A/B tests los te laten op “reguliere” emails. De klassieke mails die je naar bepaalde lijsten of segmenten verstuurd. Top marketeers gebruiken echter geregeld automation workflows om op de juiste momenten (geautomatiseerd) mailings te versturen.

Het is nu mogelijk om ook deze mails aanwezig in workflows middels een A/B test te versturen. Perfect om de effectiviteit te meten van de verschillende varianten mailings. Deze optie is beschikbaar voor alle Marketing Hub Pro en Enterprise accounts.

Je zet simpelweg de A/B test mailing op zoals je dat ook gewend bent. Sla deze mailings op om ze te gebruiken voor “automation” zodat je ze kunt selecteren in je workflow. Tijdens het optuigen van je workflow selecteer je dan de aangemaakte mailings. HubSpot zal dan evenredig een 50-50 split van de mailings versturen binnen de workflow.

Testen van emails middels de sandbox

Om nog even door te gaan op email vlak is het middels een nieuwe update nu ook mogelijk mails te testen via de nieuwe Sandbox omgeving. We lazen vorige maand al dat HubSpot de nieuwe Sandbox functionaliteit heeft gelanceerd waarmee je eenvoudig een testomgeving kan opzetten. Nu is het ook mogelijk om middels deze testomgeving emails te versturen. Handig om hier je testomgeving voor te gebruiken om bijvoorbeeld je live email stats niet te beïnvloeden.

HubSpot iOS app heeft dark modus

Als marketeer heb je bijna dagelijks geweldige ideeën over verfijndeLast but not least. Na alle grote Apps heeft HubSpot nu ook de optie om dark mode te activeren in de mobiele app. Handig als je s nachts nog even het CRM wil bijwerken. ;)

Blijf op de hoogte

Nog 1 maand te gaan in 2021. Ik heb goede hoop dat HubSpot met een knaller gaat eindigen. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.