Het einde van 2021. Wat een jaar is het weer geweest. Misschien wel het productiefste jaar voor HubSpot als het gaat om product updates. Ga maar na, denk eens terug aan januari 2021 en aan alle zaken die je toen nog niet tot je beschikking had binnen de growth suite. En als afsluiter heeft HubSpot ook in december enkele fraaie updates doorgevoerd. Ik neem je mee in de belangrijkste.
Automatisch starten (of eindigen) van Sequences
Enkele maanden geleden werd het vanuit HubSpot mogelijk om sequences middels een workflow te activeren (alleen mogelijk met Sales/Service Hub Enterprise). Hele waardevolle update. We sturen de sequences niet meer handmatig maar kunnen geautomatiseerd gestart worden op basis van verschillende criteria.
Met deze update hebben we nog meer mogelijkheden om een (sales)-sequence te automatiseren. Wat te denken van een sequence op basis van een conversie of een paginabezoek?
Start een sequence op het moment dat je een meeting met een prospect hebt gehad. Log simpelweg de meeting met een bepaalde uitkomst en de workflow zorgt ervoor dat de sequence start om de prospect bijvoorbeeld warm te houden. Dit is nu beschikbaar binnen de Sales of Service Hub Enterprise licentie.
Planbare workflows
Planbare workflows? huh!? Dit is typisch een update waarvan je niet wist dat je hem nodig had. (Of wel, en spring je een gat in de lucht!) Het is vanaf nu mogelijk om workflows in te plannen en om op een bepaald tijdstip te activeren.
Iedere 3e dinsdag van de maand een check doen op geldige email adressen? Of iedere week automatisch door je contacten database gaan om de voor en achternaam te voorzien van de juiste Hoofdletters? Telefoonnummers in de juiste notatie neerzetten in het CRM, het kan nu dankzij het inplannen van workflows op gezette tijden. Perfect voor de zogenaamde 'clean-up' workflows. Maar ook voor die maandelijkse reminders naar je sales of marketing team bijvoorbeeld.
Dit is nu beschikbaar voor de Operations Hub Professional en Enterprise licenties.
Meetings afzeggen en herplannen
Meetings afzeggen is nooit de insteek. Echter kan het wel eens gebeuren om wat voor reden dan ook. Men verontschuldigt zich via een telefoontje, appje of een email. Haastig ook nog even de invite verwijderen.
Met deze kleine update is het nu mogelijk om voor contacten die een afspraak hebben gepland met behulp van je meeting link deze ook zelfstandig kunnen afzeggen of herplannen. Dit zal dan direct aangepast worden in de originele uitnodiging. Weg met die communicatie over-en-weer dus!
Binnen het opzetten van je meeting link heb je de keuze om ook zogenaamde 'cancel' en 'reschedule' links toe te voegen die je contacten de mogelijkheid geven. Zegt iemand de meeting af via de link dan wordt dat weergegeven in de uitnodiging. Herplant iemand een meeting dan wordt de originele uitnodiging naar het nieuwe tijdstip verplaatst.
Contacten segmenteren op tijdzone
Werk je internationaal dan heb je vast en zeker uitdagingen op gebied van het plannen van afspraken als je beide in verschillende tijdzones zit. Met deze update krijg je in het CRM een extra property met rond de 500 voorgedefinieerde tijdzones om je contacten in onder te verdelen. Dit geeft je een nog beter overzicht om je marketing en sales activiteiten op neer te zetten. Niet handig om die prospect te bellen aan het begin van de dag als deze zich in Amerika bevindt. Die ligt waarschijnlijk nog te slapen. Door het inzicht in welke tijdzone iemand zich bevindt bel jij geen mensen meer uit bed. ;)
Blijf op de hoogte
Benieuwd wat 2022 gaat brengen? Wij als HubSpot partner hebben al een sneak-peak gekregen voor wat er verder nog aankomt in 2022. En ik kan je verklappen, er staan enkele hele mooie updates op de rol! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.