Met stip op nr. 1 DE update van de afgelopen weken. Misschien wel van 2021 tot nu toe! Het is nu mogelijk om contacten in je CRM automatisch toe te voegen aan een sales sequence. Nooit meer handmatig een selectie maken van contacten, maar heel eenvoudig een workflow opstellen die op basis van jouw criteria automatisch een sales sequence start.
Deze functionaliteit is vanaf nu beschikbaar voor iedereen met een HubSpot Sales Enterprise of Service Enterprise licentie.
Bekijk onderstaande video en zie hoe eenvoudig het is om een sequence te starten!
Je zou denken, hoezo is dit een update? Contacten worden toch al aangemaakt? Dat klopt. We hebben met HubSpot een legio aan mogelijkheden om contacten aan te maken: via het CRM, via de sales/email plugin, via de API, via formulieren, Import bestanden...etc... Maar met deze optie is het nu mogelijk om middels een workflow nieuwe contacten aan te maken. Dat was voorheen nu net niet mogelijk.
Dit geeft je enkele interessante mogelijkheden. Wat te denken van een referral programma waarin je jouw klanten andere (potentiƫle) klanten kunt laten aandragen middels een eenvoudig formulier? Dit biedt een wereld van mogelijkheden!
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je de beschikking moet hebben over een email adres om het contact middels een workflow te genereren. Zoals je in bovenstaande screenshot ziet kun je personalisatie-tokens dan ook samenvoegen, zodat je kunt zien welke personen allemaal zijn aangedragen door iemand.
Een vraag die ik geregeld krijg: "Is het mogelijk om de slagingskans van een deal handmatig aan te passen om mijn forecasting helderder te krijgen?"
Tot voorheen werden slagingskansen dan wel via de pipelines of via de forecasting tool bepaald. Het was niet direct mogelijk om een afzonderlijke deal haar eigen slagingspercentage te geven. Los van de pipeline bijvoorbeeld. Met deze nieuwe update kan dat wel.
Je kunt nu de "deal probability" eigenschap van een deal zelf naar hartelust aanpassen. Ben je bijvoorbeeld pas aan het begin van het sales proces, maar denk je dat deze deal echt niet meer mis kan gaan? Zet dan de probability op 95% en je forecasting ziet er direct rooskleuriger uit.
Let echter wel op, dat dit uiteraard ook de andere kant op werkt... ;)
Een mooie aanvulling binnen de CMS pakketten van HubSpot. HubSpot biedt nu naast de oorspronkelijke CMS Pro en Enterprise pakketten nu ook een voordelige starter licentie. Perfect voor organisaties die klein willen starten en tegelijkertijd kunnen meebewegen met de groei. Je profiteert van de voordelen van een HubSpot CMS waar snelheid, veiligheid en zelfredzaamheid hoog in het vaandel staan. Zo heeft jouw organisatie alle tools in handbereik voor een schaalbare en data-gedreven website. Bezoek de officiƫle CMS pricing page van HubSpot voor de details.
Cruciaal voor marketeers! Welk formulier scoort beter? Die op pagina A of pagina B? Hoe komt dat? Wat zijn de verschillen? Waar kunnen we optimaliseren. Formulieren op je website zijn een cruciaal conversiepunt en dus is het belangrijk dat jij als marketeer alle data tot je beschikking hebt om te optimaliseren.
Met de nieuwe formulier vergelijker binnen HubSpot is het mogelijk om de performance van 2 formulieren snel en eenvoudig met elkaar te vergelijken. Perfect om learnings uit te halen en snel het resultaat van die cruciale A/B test te zien bijvoorbeeld.
Selecteer de formulieren die je wilt vergelijken en klik op de compare forms tool.
Workflows kunnen soms complex worden. Veel vertakkingen of segmentaties, juist om hyper persoonlijk en relevant een outreach te doen bijvoorbeeld. Het kan soms een wirwar zijn van triggers en acties.
Met de nieuwe minimap bij iedere workflow heb je ten alle tijden een hoog over overzicht van de opbouw van de workflow.
Klik simpelweg op de "show minimap" link op het moment dat je een workflow open hebt staan.
Tip: deze minimaps zijn ook uiterst geschikt om bijvoorbeeld in je presentaties te verwerken of om als schetsvoorbeeld te gebruiken. Je marketing manager hoeft misschien niet in detail te weten wat een bepaalde workflow doet, maar op hoofdlijnen kun je hem of haar nu perfect laten zien hoe de lijnen lopen!
Tot zover de belangrijkste updates van deze maand. Wil je op de hoogte blijven van de laatste HubSpot updates? Meld je dan aan voor ons blog en ontvang de updates rechtstreeks in je mailbox.