Vostermans, een Nederlands familiebedrijf dat axiale ventilatoren produceert voor met name agrarische en industriële toepassingen, heeft de overstap gemaakt naar een meer klantgerichte organisatie. Het bedrijf koos voor inbound marketing, waarna het zich genoodzaakt zag om van een traditionele website over te stappen naar een moderne.
Webs hielp daarbij door drie nieuwe websites te bouwen, die niet alleen op de producten waren gericht, maar ook op het delen van waardevolle content en speciaal afgestemde ervaringen voor hun prospects.
De traditionele websites hadden vanuit het perspectief van inbound marketing weinig aandacht voor informatieve content, hadden moeite met het omzetten van bezoekers in leads, en op de achtergrond speelden wat problemen met flexibiliteit en veiligheid.
Om de websites van Vostermans op één lijn te brengen met zijn klantgerichte marketingstrategie, heeft het bedrijf ervoor gekozen om gebruik te gaan maken van CMS Hub en in samenwerking met Webs drie nieuwe websites te bouwen. Deze drie websites zijn gelanceerd met zes verschillende taalopties in één set-up. Alle sites bestaan uit pagina's die zijn ontworpen en gebouwd aan de hand van een zorgvuldige opzet van de sitestructuur, met een sterke focus op de inbound marketingfilosofie, CX, SEO en leadgeneratie.
De websites hebben een positieve invloed gehad op de buyer journey. Slechts vijf maanden na de lancering (december 2019) wist Vostermans het aantal bezoekers van zijn website te verdubbelen en het aantal leads te verdriedubbelen ten opzichte van eerdere jaren.